Zet je Inbound Marketing strategie op scherp ..

..en volg onze inbound marketing bootcamp.

In 2 (liefst) achtereenvolgende dagen leggen we het verband tussen SEO, Contentmarketing en Social Media. Zonder dat commercie (zoals betaalde campagnes, advertenties) de boventoon voert spreken we de doelgroep aan. Met goede content en gebruik van social media werken we aan een goede online reputatie.

Het meten van het resultaat en de sturing op het proces zijn belangrijke onderdelen van de bootcamp. Hoeveel sitebezoeken genereren we door alle inspanningen? Door welke inhoud wordt de bezoeker het meest geboeid? Wat levert de Twittercampagne op? Met deze inzichten bepalen we de nodige acties en houden we focus op de doelstellingen.

SEO

Onze filosofie is als volgt: zoekmachine optimalisatie (SEO) vormt de basis. Een goede online vindbaar- en bereikbaarheid betekent duurzaam resultaat.

Contentstrategie

Zonder kwalitatieve content heeft SEO weinig effect.

  • Goede content heeft toegevoegde waarde voor de lezer.

  • Content is méér dan een webpagina met tekst. Video- en fotomateriaal, infographics en dergelijke maken content aantrekkelijk.

Sociale Media

Bij de online marketing komen, behalve de eigen website, de sociale kanalen en externe websites om de hoek kijken. Maximaal resultaat wordt bereikt door een goede aansluiting van social media activiteiten en contentbeheer.Sociale media zijn om meerdere redenen belangrijk:

 

  • Beloning van google: betere indexering en hogere ranking van de website zelf.

  • Meer verwijzend verkeer naar de website, en uiteindelijk conversiegroei (aanmeldingen). 

  • Reputatie onderhouden en verbeteren/ herstellen.

  • Contact met, en inzicht in, de doelgroep, gedrag en wensen van de doelgroep.

Trainingen & Workshops – de mogelijkheden

De bootcamp is geschikt voor gevorderden en kleine teams (niet meer dan 3 deelnemers). De bootcamp gaat vergezeld van een zeer volledig cursusboek.

Sagamore heeft ook de inbound marketing training waar meer tijd is voor het laten bezinken van de stof, praktijkvoorbeelden en opdrachten. Deze training wordt in 4 dagdelen liefst over twee opeenvolgende weken gepland.

Zijn niet alle onderdelen voor uw situatie relevant? Wij bieden ook losse workshops SEOContentmarketing en Social Media.